Koronawirus zmienił świat biznesu, świat rozrywki, świat rodzinny. Jeśli już nie jesteśmy innymi ludźmi, to na pewno niebawem się nimi staniemy.I to od nas zależy jak będziemy funkcjonować. A Ty? Jesteś gotowy na bezpieczny powrót swoich klientów?

Czy ktoś z nas pomyślał w styczniu, że będzie mył ręce 15 razy dziennie, że będzie je odkażał po każdym naciśnięciu klamki, wciśnięciu guzika windy, dotknięciu karty płatniczej, reklamówki, czy przesyłki kurierskiej? Przed epidemią co 3 Polak nie mył rąk po wyjściu z toalety. Teraz z tej formy higieny korzystamy wszyscy, wszędzie i w wielu sytuacjach. Nastąpiła więc diametralna zmiana.

Jeśli myślimy, że to minie niedługo, to jesteśmy w błędzie. Taki stan ostrożności i dystansu społecznego zostanie z nami na dłużej. Co oznacza „dłużej”? Na pewno do czasu wynalezienia szczepionki lub leku. Nawet jeżeli antidotum trafi do nas na początku 2021 roku, to wielu psychologów twierdzi, że silna potrzebna poczucia bezpieczeństwa epidemiologicznego będzie trwała kilka lat. Nadmierna higiena i ostrożność stanie się więc nawykiem i wejdzie nam w krew. A nawyków trudno się pozbyć.

Póki jeszcze poluzowanie sytuacji gospodarczej nie weszło w kolejną fazę, mamy czas, by przygotować swoje biznesy na bezpieczną obsługę klientów. Nie każdy biznes może przecież przejść do strefy on-line. Socjologowie podkreślają, że im lepiej przekonamy naszych klientów, że u nas mogą bezpiecznie spędzić czas, tym szybciej oni do nas wrócą. Niezależnie od specyfiki prowadzonej działalności – handlowej, czy usługowej klienci będą wymagali od nas dobrego przygotowania się do zapewnienia wszystkim komfortowych i bezpiecznych warunków do korzystania z oferty naszej firmy. To będzie pierwsze i czasem jedyne kryterium. Relacje, cena, wartości dodane, uśmiechy, rabaty i profesjonalizm schodzą niestety na dalszy plan.

Jeśli chcesz, by klienci znów Cię odwiedzali, musisz pokazać, że bezpieczeństwo jest dla Ciebie ważne. A można zrobić to estetycznie. Bo już teraz design dotarł tam, gdzie wcześniej go nie było. Do sfery bezpieczeństwa.

Idealnym rozwiązaniem jest sensoryczny stojak do dezynfekcji rąk. Z uwagi na to, że takie urządzenia będą zupełną nowością w przestrzeni publicznej, ważne by ich design był przyjazny, zapraszał, a nie odstraszał. Zapewniał spokój, a nie tworzył barierę. Musi być ładnym, spójnym i przyjaznym meblem lub elementem wyposażenia wnętrza. Wtedy umieszczony przy wejściu, da poczucie spokoju i zapewni o trosce wobec klientów.